Hi, Biodiversos!!!! This week we are going to work on Forces and revise the rest of the unit... I am going to try to make a short explanation, trying to keep it simple (but read pages 76 and 77, too): FORCE : push or pull acting on an object. It makes changes in the object: shape or position (speed or direction). Non-contact forces : objects involved don't touch each other. Some examples are gravity (between the Earth and other objects, it makes objects fall in direction to the centre of the Earth) and magnetism (between magnetic minerals and metals). Behaviour of magnets. They have two poles: north and south. If two poles are different, they attract each other; if they are the same, they repel each other. Contact forces : objects involved touch each other. Here we have friction (between two surfaces that move at different speeds - one of them can be stopped - and make them slow down and stop) and buoyancy (which makes resistance on objects to sink in a liqu...
16. Las oraciones que debemos formar son las siguientes: - Nosotras comemos verduras cada día. - Tú fuiste a la playa durante las vacaciones. - Él tiene un examen de lengua mañana. - Ellas no tienen previsto coger el tren. - Yo iré el domingo a visitar a mis abuelos. -Vosotros tocáis en una banda de música. 17. Identificamos y clasificamos los pronombres del modo que se indica a continuación: yo - 1ªpersona del singular ella - 3ª persona del singular él - 3ª persona del singular ellos - 3ª persona del plural le - 3ª persona del singular tú - 2ª persona del singular yo - 1ª persona del singular nosotras - 1ª persona del plural lo - 3ª persona del sigular él - 3ª persona del singular ello - 3ª persona del singular lo - 3ª persona del singular tú - 2ª persona del singular me - 1ª persona del singular él - 3ª persona del singular 18. Las oraciones que obtenemos son las siguientes: - Vosotras queréis ser médicas. - Ellos vendrán a comer. - Estuvimo...
Comentarios
Publicar un comentario